Porsche 911 Portal

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Články o Porsche
Články o porsche

Hon na soba

Hon na soba Celý článek...

Jako již tradičně každé jaro, ještě než opadne sníh, začínají motoristické nadšence svrbět prsty a vymýšlejí, čím se vybavit na sezónu. A tak se na mě koncem února obrátil zase jeden potenciální poršista, jestli bych mu nesehnal klasickou 911. Byl už otráven podvodnými nabídkami různých šejdířů, kteří nabízejí na internetu neexistující auta, a tak jsme si spolu sedli a probrali, jaké auto a za kolik by bylo pro něj nejvhodnější. Z původní představy F-modelu jsme museli slevit, dnes už se žádné použitelné auto pod necelé 2 miliony nesežene. Pro nováčka na porsche scéně, který chce klasickou 911, doporučuji SC (1978-1983) nebo Carreru 3.2 (1984-1989), s tím, že Carrera je lepší, ale spíš vzít dobré SC než horší Carreru. Nejlépe samozřejmě ve své poslední generaci s převodovkou G50 (87-89).

Celý článek...
 

Konstrukční genialita i prokletí

Konstrukční genialita i prokletí

aneb postupné poznávání „géčkové“ 911…

 

Devětsetjedenáctku z roku 1981 jsem si pořídil teprve nedávno a jejím postupným poznáváním jsem dospěl k několika vlastním závěrům. To, co všichni vyzdvihují, tedy její konstrukční jednoduchost hraničící s genialitou, mohu potvrdit bohužel jen z části. Zatím mě většina detailů tohoto auta, které ve své garáži sám postupně renovuji, neustále přesvědčuje o tom, že se na konstrukci tohoto dnes kultovního vozu podíleli géniové s úplnými imbecily, naštěstí však ne rovným dílem. Řada detailů připomínajících středověk je však v praxi dokonale funkční a téměř nezničitelná. A u jiných detailů se člověk nestačí divit, jak mohl někdo něco podobného vymyslet, neboť známé heslo: „Proč něco dělat jednoduše, když to jde supersložitě“, bylo při vývoji auta podle mého názoru na denním pořádku.

Celý článek...
 

Recenze Mercedes Benz Marco Polo

Recenze Mercedes Benz Marco Polo 250 BlueTec, model 2016

Celý článek...Vždycky jsem toužil po tom, udělat si dovolenou v obytném autě. A vůbec, mít obytné auto. Ale ne takovou tu obrovskou věc, která se šourá devadesát a k zaparkování potřebuje dvě parkovací místa. Líbily se mi menší obytňáčky, na základě běžné dodávky, s vyklápěcí střechou, které se vejdou všude a nejsou brzdou provozu. Jako je Volkswagen California a nebo Mercedes Marco Polo. Pokukuju po podobných vozech v nepravidelných intervalech už nějakou tu dobu, nikdy jsem se ale nerozhoupal. Protože jsou ale tahle auta docela drahá, bylo třeba vyzkoušet, jaké to vůbec je, vyrazit si takhle na dovolenou.

Celý článek...
 

Nedostatek výkonu? Odstrojit!

Nedostatek výkonu? Odstrojit!Celý článek...

Jistě to také dobře znáte. Stačí, abyste zhubli pět deset kilo a najednou máte pocit, že skoro létáte. Do kopců i do schodů se chodí podstatně snadněji, pohybový aparát dostává mnohem méně zabrat a pohonné ústrojí našeho těla, tedy srdce, jakoby najednou mohlo pracovat v nižších „otáčkách“. Stejné je to se sportem a třeba i auty. Na trhu je řada zajímavých „motokár“, jež sice neohromí svým výkonem, ale poměrem k celkové hmotnosti jsou na úrovni supersportů. Nemusíme chodit nikam daleko, příklad nejklasičtější je Lotus Super 7 či jeho jediný originální následník jménem Caterham. Puristický dojem, výkonu vzhledem k hmotnosti vozu na rozdávání a spojení „užít si jízdu“ dostává zcela nový rozměr. Který můžete zažít i ve zdánlivě obyčejné 911 SC s pouhopouhými 179 koňskými silami. Jak to udělat? Jednoduše – stačí auto odstrojit pro převoz do lakovny!

Celý článek...
 

Od druhého konce ke stejnému cíli

Od druhého konce ke stejnému cíli, aneb Honzova cesta od 928 k 911…

Celý článek...Při vyslovení jména Porsche se většině pravověrných příznivců této značky jistě primárně vybaví modely se vzduchem chlazeným šestiválcem za zadní nápravou. Mně ale vždycky přitahovaly jiné věci než ostatní a zatímco hlavní proud milovníků sportovního svezení skoro až davově šílel a stále více šílí po klasické devětsetjedenáctce, já od útlého dětství miloval futuristické linie velkého luxusního GT od téže značky, tedy modelu 928. Ve svých dvaadvaceti letech jsem si splnil sen a pořídil právě devět-dva-osmičku z roku 1978, a to ve zlaté metalíze a v celkem zuboženém stavu. Roky plynuly, já ji pozvolna dával dohromady a mé auto se stalo na naší domácí scéně i docela „provařeným“, neb jsem jej zviditelnil i v článku pro časopis Auto Motor a Sport Classic. Náhoda tomu chtěla, že asi po dvanácti letech jsem zlatou placatou obludu vyměnil za tentýž model, ovšem s mým vysněným manuálním řazením a ve velmi autentické kondici. Tedy s jen lehkou patinou, ale perfektně originální, i v detailech dokonale funkční a takříkajíc neunavené. Když jsem měnil jednu 928 za jinou, někteří kamarádi se divili, proč prý nejdu „dále“, tedy do 911ky? Ale to by pro mě nebyl krok dál - pouze krok zcela jiným směrem, kterým jsem se určitě nechtěl vydávat. Tehdy…

 

Celý článek...
 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL