Fakta, modely
Projekty
Kupujete Porsche?
Moje targa '79

Wallpapery a fotky

Dobové materiály
Diskusní fórum
Odkazy
Literatura
Kontakt (email)
 
Auta na prodej

TARGA HARD TOP

Vlastníte targu? A máte problémy se skládací střechou?

Nabízím jedinečné řešení. Pevný Hardtop.

Je to nejspíš ojedinělá akce, protože jich mám už jenom 4 kusy, a nejsem si jist, jestli budou další. Spíš už ne.

Jedná se o kopii originálního hardtopu, který byl v nabídce porsche jen jeden rok, 1976. Pak přišly posilovače brzd a s nimi méně místa v kufru. Porsche se rozhodlo hardtopy už dále nenabízet. Dochovalo se jich velmi málo a originál už nelze sehnat (Pokud na něj narazíte, bude cenově možná dohánět celé auto).

Moje střecha je tedy kopií odlitku originálu, ale upevňovací mechanismus je odlišný. Originál totiž nepoužíval kličky jako u skládací střechy ale místo toho měl přezky jako na lyžácích. Ty se uchytily do otvorů v rámu čelního okna (schválně si tam nahmatejte pod koženkou obdélníkový otvor - je to i na novějších autech). Tyhle původní přezky dost praskaly a bohužel jsem se nedostal k žádné kompletní, abych ji mohl napodobit. Takže nabízím jiné řešení, velmi jednoduché. Podívejte se na fotky. V místech, kde jsou normálně usazovací kolíky (tedy vpředu v rozích rámu okna), jsem nainstaloval upevňovací šrouby. (Rám je normálně skrz, dole je třeba jenom propíchnout koženku). Střecha se tedy jedoduše přišroubuje, otázka pěti minut, ani ne. Zatím jsem nepozoroval, že by se hardtop uprostřed nějak zvdouval.

Skoro všechny targy dělají při rychlostech nad 120 km/h kravál. Některé více, jiné méně. Někdo to neřeší a trpí, někdo lepí na náběžnou hranu izolační pásku. Někdo si nechá celou střechu nově potáhnout aby nakonec zjistil, že to stejně není úplně ono. S hardtopem máte zajištěno, že hluk nebude způsoben nedokonalostí skládací střechy. To, zda se všechno perfektně ztlumí, však závisí i na dalších věcech, hlavně na těsnění na rámu čelního okna (pozor - běžně dostupné těsnění má jiný rozměr než originál - dnes se dá koupit pouze inovovaná verze pro 964ku a ta je tlustší). Důležité jsou i těsnění po stranách - tedy nad okny dveří. Hardtop používá úplně stejné těsnění jako skládací střecha a nebyl tedy problém je obstarat.

Otázky a odpovědi:

  • Je hardtop vše zachraňující řešení?

Upřimně: Neni Především je třeba mít v pořádku těsnění na čelním rámu. A pak, záleží na kondici celého auta. Targy se kroutí a rozlejzají. Ale hardtop je velmi dobrý základ pro to, aby bylo auto tiché jako kupé.

  • Takže koupím si hardtop, nasadím, a jedu?

Bohužel až tak jednoduché to není. Každé auto je odlišné (mohu potvrdit, centimetr žádná míra, porsche se dělaly ručně, každé auto je originál, ve fabrice ke každému kusu tu střechu dolaďovali).
Hardtop má několik možností nastavení, zadní trny jsou výškově nastavitelné, postranní těsnění také, vepředu se dá regulovat úroveň pomocí upevňovacích šroubů. Pak je možná třeba se taky podívat na nastavení dveří, resp. výšky rámu větracích okýnek a dorazu okna.

 

  • Musím něco vrtat nebo upravovat na autě?

Ne, jenom propíchnout koženku v místě pod dírou pro usazovací kolík. Normálně je to místo pak schované sluneční clonou. Vypadá to dobře.

  • Omezí se nějak použitelnost mé staré skládací střechy?

Ne, funkčnost původní skládací střechy není nijak ovlivněna. V podstatě se dá říct, že si ji můžete používat v létě, kdy je šance na to, že bude hezky a pojede se bez střechy. V zimě pak nasadíte pevnou střechu.

  • V jaké povrchové úpravě je možné střechu koupit?

Všechny střechy prodávám nalakované v matně černé. Lze je samozřejmě přelakovat do barvy auta nebo dokonce potáhnout koženkou jako originál.

  • Dá se to někam uložit do auta?

Jasně, buď za přední sedačky nebo do kufru. Dokonce to jde i do kufru u modelů s posilovačem brzd, když se trochu jinak usadí hever. Ale jak ta střecha bude vypadat takto uložena po tisíci kilometrech, to nevím. Třeba by na ni šlo ušít nějaké pouzdro proti poškrábání.

  • Ty šrouby, to je už konečné řešení upevnění?

Ne, ještě pracujeme na nějakém jiném systému. Zatím ale tohle funguje a je to i testováno při rychlosti 180 km/h.
Plánujeme využít tu upevňovací plošku, ke které byly u originálu připevněny ty přezky

  • Kolik ta střecha váží

No, přesně jsem to ještě nevážil, ale podstatně méně než originál hardtop nebo skládací střecha.

  • To jsi to bastlil někde v garáži?

Ne, jedná se o velmi profesionálně udělaný výrobek, uvnitř jsou výztuže z lehkých kovů. Výrobu uskutečnila jedna firma, která se normálně zabývá laminátovými nástavbami na kamiony

  • A cena?

Tisíc euro nebo 27 tisíc korun včetně postranních těsnění, která prodává Mittelmotor po 105 EUR za kus. Bez těsnění 750 EUR nebo 20250 Kč. To pokud třeba použijete svoje vlastní těsnění z nějaké jiné střechy.

  • Kontakt:

Tel. +420 777 030 911

mail: muf1@seznam.cz