Fakta, modely
Projekty
Kupujete Porsche?
Moje targa '79

Wallpapery a fotky

Dobové materiály
Diskusní fórum
Odkazy
Literatura
Kontakt (email)
Guestbook

Čalounění dveří

Jak rozdělat čalounění dveří u Porsche 911 SC

(předpokládám, že od roku 1974 až do 1989 v tom moc velký rozdíl nebude, satší modely se mohou lišit)

Připravte si křížový šroubovák, dlouhý imbusový klíč (nebo hvězdicový bit na T-rukojeť - tím mi to taky šlo) a WD-40.

Začněte podle obrázku dole podle čísel. Nejdřív nehtem nebo šroubovákem vyndejte záslepku na horním dílu čalounění (1). Pod ní je vrut na křížový šroubovák. Když potom odšroubujete křížový šroub (2) v přední části horního dílu čalounění, budete ho moci sundat. Pokud rozděláváte dveře u řidiče, popiště si nebo vyfoťte zapojení ovladače zrcátek. Pro jistotu dole přikládám dvě fotky, jak to vypadalo u mně.

Jak vyšroubovat kličky oken (4) a kulatý ovladač zámku (3) snad popisovat nemusím, to zvládnete. Jen si to moc nepodrápejte, až budte vyndavat ty záslepky.

Teď přijde na řadu spodní kapsa. Ta je připevněna šrouby označenými zeleně. Některé z nich, především ty spodní (6,7 a 8) možná budou pěkně zarezlé a nepůjdou ven. Mně se u obou dveří podařilo ukroutit šroubek č. 8. Bohužel je to skutečně šroubek (ne vrut) a matku mu tvoří takový kus asi dva milimetry tlustého pásku železa umístěného a zavařeného do dveří. Tohle želízko nejde vyndat a nahradit (za použití běžně dostupného nářadí), takže pokud se vám šroubek ukroutí, budete muset zbytek buď prostříkat WD40-kou a pokusit se ho ukroutit kleštěmi (což u mně teda nešlo), nebo ho odvrtat a pak do té díry vykrojit nový závit (tak jsem to řešil já).

Číslem 11 je označena područka a její dva připevňovací šrouby nebo vruty, asi jak kde - já měl na jedněch dveřích šroubky, které se zašroubovávaly do speciální matičky ukotvené ve dveřích, a u druhých byly vruty. Nutno podotknout, že vruty jsou méně problémové. Ty matičky jsou ve dveřích umístěny dost nešikovně tak, že jsou do plechu prostrčeny zevnitř dveří a jejich límec je rozklepnut. Časem se samozřejmě může stát, že se spoj ošoupe a matička buď vypadne ven nebo se protáčí. Jak jí tam pak přiděláte, to nechám na vás, já jsem jí z nedostatku jiných možností přilepil chemoprénem a pak šroubek nedotahoval až na kost. Snad to vydrží... Zkoušel jsem to pájet, ale to nebyla správná cesta. Anebo to neumím :-)

Ještě sundat držáček č. 12 a můžete přistoupt v odšroubování madla. To je chyceno čtyřmi imbusovými šrouby. Nahoře to asi nebude problém, na spodní dva budete potřebovat pěkně dlouhý imbus (stejná velikost, jako nahoře) anebo to vyřešit hvězdicovým nástavcem na šroubováku s výměnnými bity.

Bílými šipkami jsou označena místa, kde je čalounění vybaveno umělohmotnými klipy (nebo jak se to jmenuje - takové ty bílé čudlíky, co se zacvakávají do děr v karoserii a strašně rády se se ulamují).

Tak a čalounění je dole. A někde v nějaké chytré knížce jsem se konečně dočetl, proč že jsou ve dveřích vždycky ty igelity. Je to prý proto, aby vlhkost nemohla k čalounění. Do dveří totiž často naprší nebo se stáhne mokré okno. A čalounění je z papundeklu a rádo se ve vlhku kroutí. Tak proto.

 

Zapojení ovladače zrcátek

Zapojení je následující:

       horní část   (blíže k vám, když vyklopíte čalounění k sobě
          -   -        zelený, světle hnědý
zadek   |       |      tmavě hnědý, černý        předek auta
          -   -        modrý, bílý
       dolní část

 

 

Diskuse a reakce na článek